Besler 2025 İlk Yarısında Sürdürülebilir Büyüme Hedeflerini Aştı!

Besler, gıda sektöründe öncü konumunu koruyarak 2025’in ilk yarısında 13,8 milyar TL konsolide cirosuna ulaştı. Bu dönemde 1,3 milyar TL ihracat geliri elde eden şirket, SuperFresh markasıyla dondurulmuş gıdada %38, Bizim Yağ, Terem Yağ ve Luna ile margarin pazarında %68 pazar payı ile liderliğini sürdürdü.

Besler 2025 İlk Yarısında Sürdürülebilir Büyüme Hedeflerini Aştı!

Besler, dondurulmuş gıda, konserve, mutfak ve yağ ürünleri alanındaki önde gelen markalarıyla yaklaşık 62 milyon tabakta 19,8 milyon haneye ulaşarak, inovatif yaklaşımları, uygun fiyat politikaları ve etkili iletişim stratejileri ile elde ettiği başarısını finansal sonuçlarına da yansıtmış durumda. Şirket, güçlü markaları ve üretim kapasitesi sayesinde gıda sektöründeki liderliğini 2025 yılının ilk yarısında da sürdürdü.

Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) aracılığıyla paylaşılan 2025 yılının ilk yarısına ait finansal verilere göre; Besler'in bu dönemdeki cirosu 13,8 milyar TL olarak belirlenmiştir. Şirket, yüzde 7,3'lük bir artışla brüt kârını 3,4 milyar TL'ye çıkararak kayda değer bir başarı elde etti. Ayrıca, yılın ilk yarısında 1,7 milyar TL düzeyinde FAVÖK elde eden Besler, FAVÖK marjını da bir önceki yılın aynı dönemine göre 2,4 puan artırarak yüzde 12,4 seviyesine yükseltmiştir. Şirketin ihracat geliri 1,3 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.

Güçlü Sektör Liderliği Süreklilik Kazanıyor

Besler, toplam 16 kategori üzerinden sunmuş olduğu yaklaşık 1.500 ürün ve 57 markasıyla sektöründeki yenilikçi konumunu başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Dondurulmuş gida sektörünün öncüsü olan SuperFresh, perakende alanında yüzde 38'lik pazar payı ile lider konumunu koruyor. Bu yılın ilk altı aylık sürecinde SuperFresh, 20 yeni ürün lansmanı ve relansmanı gerçekleştirmiştir. Yeni ürünlerin toplam ciro içindeki payı ise yüzde 18 olarak kaydedilmiştir. Geçtiğimiz yıla kıyasla, daha fazla hane tarafından tercih edilen SuperFresh, ürünleri ile 1,5 milyon yeni haneye ulaşmayı başarmıştır. Türkiye'nin en sevilen dondurulmuş gıda markası olan SuperFresh, sektördeki sürdürülebilirlik ve marka iletişim konusundaki çalışmalarıyla yılın ilk yarısını 12 prestijli ödül kazanarak tamamlamıştır.

Margarin kategorisinde ise Besler, Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna markaları ile yüzde 68'lik pazar payı aracılığıyla liderliğini sürdürmektedir. Türkiye'nin Yağı Bizim Yağ, 30. yılını yalnızca lezzet katmakla kalmayıp, geleceğe kalite, yenilik ve güven taşıyarak kutlamakta; Teremyağ ise en fazla hane tarafından tercih edilen ve en yüksek marka arzu skoruna sahip marka olarak kategorisinde en hızlı büyüyen isim olmuştur. Yağ birimindeki temel markalar, etkili iletişim stratejileri sayesinde yılın ilk yarısında 6 prestijli ödül kazanmıştır.


6 farklı kategoride 200'den fazla geniş ürün seçeneği ile sektörün en güçlü temsilcisi konumundaki Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU), özellikle yaz mevsimine yönelik sunduğu yenilikçi ürünlerle sürdürülebilir başarısını devam ettirmektedir.


Mert Altınkılınç: “Sürdürülebilir Büyümemizi Kararlılıkla Sürdürüyoruz”

Besler CEO'su Mert Altınkılınç, 2025 yılının ilk yarısına dair finansal performansı şu ifadelerle değerlendirdi: “Türkiye'nin öncü gıda şirketlerinden biri olarak, köklü şirket kültürümüz, güvenilirliğimiz ve inovasyona odaklı çalışmalarımız sayesinde elde ettiğimiz başarılı finansal sonuçlar, sürdürülebilir büyümemizi desteklemektedir. Faaliyet gösterdiğimiz gıda sektörünün stratejik öneminin bilincindeyiz ve bu doğrultuda öncü markalarımızla sektöre ilham veriyor; paydaşlarımızla birlikte gıdanın geleceğini dönüştürme amacımızı her geçen gün güçlendiriyoruz. İlk yarıyı istikrarlı bir büyüme ile kapatırken, sürdürülebilir değer yaratma hedefimiz doğrultusunda yatırımlarımıza ve yenilikçi adımlarımıza kararlı bir şekilde devam ediyoruz.