Sıcak Gelişme: Hız Sınırları Yeniden Düzenleniyor! Son Tarih Açıklandı

Türkiye'de hız sınırı aşımından kaynaklanan trafik cezaları konusunda yeni tedbirler alınmaya devam ediyor. Hız sınırları, yerleşim yerleri, yerleşim yeri dışında ve otoyollarda farklı kategorilere ayrılmış durumda. Önceki dönemlerde bazı yolların hız limitleri yükseltilmişti; ancak son zamanlarda artan radar şikayetleri nedeniyle bu mesele tekrardan önem kazandı. Detaylara göz atın...

Sıcak Gelişme: Hız Sınırları Yeniden Düzenleniyor! Son Tarih Açıklandı

Türkiye'deki karayollarında iyileştirmeler sürüyor. Kaliteli yolculukların sağlanabilmesi amacıyla hız limitleri son birkaç yıl içerisinde arttırılmıştı. Ancak bu süreçte radar şikayetlerinde kayda değer bir artış gözlemlendi. Sürücüler, hangi yolda ne kadar hızla gitmeleri gerektiği, hangi noktaların meskun mahal olduğu ve trafik işaretlerinin doğru hız değerlerini yansıtmadığına dair şikayetlerde bulundu.

Bölünmüş yollarda hız limiti genellikle 110 km/s olarak belirlenmişken, tolerans ile birlikte bu değer 121 km/s’ye ulaşabiliyor. Ancak meskun mahal girişlerinde bu limit aniden 70 km/s’ye geriliyor. Bu durum, bazı bölgelerde sürücülerin radar cezası almasına yol açabiliyor çünkü 121 km/s hızdan 70 km/s’ye aniden düşmek pek de kolay olmuyor.

Modern koşullara göre tasarlanmış akıllı yollar olmasına rağmen, bazı bölgelerde hız sınırlarının düşük kalması trafik sıkışıklığına neden olmaktadır. Aynı zamanda, araçlarda sağlanan teknoloji ve yakıt tasarrufu avantajlarını kullanarak belirlenen hız limitlerine ulaşmak zorlaşıyor.

İSTANBUL'DA ŞEHİR İÇİ HIZ SINIRI NE KADAR?

İstanbul’un 3 şeritli E-5 karayolunda hız limiti 80 km/s olarak belirlenmiştir. Bu hız, belli aralıklarla yerleştirilen kameralarla denetlemeye tabi tutuluyor. Hız sınırını aşan sürücülere gerekli yasal işlemler uygulanabiliyor. Bu hızla, E-5 üzerinde trafiğin bulunmadığı dönemlerde seyahat etmek oldukça zaman kaybettirici olmaktadır.

HIZ SINIRLARI GÜNCEL DURUMU

Türkiye’de hız limitleri; meskun mahal içi, meskun mahal dışı ve otoyollar olarak sınıflandırılmıştır. Azami hız limitinin üzerinde %10’luk bir tolerans sağlanmaktadır. Örneğin, Yap-İşlet-Devret modeliyle işletilen otoyollarda otomobiller için yasal hız limiti 140 km/s olarak belirlenmiştir. Bu limit %10’luk toleransla 154 km/s’ye kadar çıkmaktadır. Bu durumda, radarlar veya yolda bulunan kameralar tarafından tespit edilen hızlarda, 154 km/s’ye kadar hız cezası uygulanmamaktadır.

Araç türlerine göre hız limitleri de değişkenlik göstermektedir. En yüksek hız sınırı otomobillere tanınırken, minibüsler, otobüsler, kamyonetler, panelvanlar, kamyonlar, çekiciler, motosikletler, traktörler ve iş makineleri için de özel hız limitleri bulunmaktadır.

UYGULAMALAR GÜNCEL SINIRLARI GÖSTERİYOR

Hız sınırlarından emin olmadığınızda, navigasyon uygulamaları aracılığıyla bulunduğunuz yol üzerindeki hız limitini kontrol edebilir ve yasal limitlere uygun hızlarla seyahat ederek cezadan kaçınabilirsiniz.

HIZ SINIRLARI DEĞİŞİR Mİ?

Bazı yolların hız limitlerinin yükseltilmesine ilişkin kararlar alınacaktır. Yol yapısı, trafik yoğunluğu ve yaya hareketliliği gibi etkenler göz önünde bulundurularak uygun görülen yerlerde, taşınan hız limitleri yeniden düzenleyecektir. Hiç kullanılmayan ve ıssız yerlere yerleştirilen yaya geçitleri nedeniyle düşürülen hız limitleri gözden geçirilecektir.

SON TARİH 31 ARALIK

Gerçekleştirilecek çalışmalar, İçişleri Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonunda ve Adalet, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği, Milli Eğitim, Sağlık, Tarım ve Orman bakanlıkları ile belediyelerin yer aldığı ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yürütülecek. Öncelikli olarak belirlenen yollarda 1 Eylül’e, diğer yollar içinse 31 Aralık’a kadar sonuç elde edilmesi hedeflenmektedir.